arroz-negro

5 beneficis que no coneixies de l’arròs negre

L’arròs negre és una varietat molt antiga conreada, durant segles, sobretot a l’Índia. A la Xina era conegut com «l’arròs prohibit», ja que només se li permetia el seu consum a l’emperador i als membres de la família reial.

Característiques de l’arròs negre

L’arròs negre és, com el seu nom indica, negre; però, també, el podem trobar en un to una mica més marronós (igualment, fosc) i, quan està cuinat, en un to porpra. En tenir un gust lleugerament dolç, és altament recomanable utilitzar-lo per a postres asiàtics.
Nutricionalment parlant, l’arròs negre és superior a l’arròs blanc i fins i tot a l’arròs integral. Conté els mateixos nutrients que l’arròs integral, però, a més, conté antocianines, que ens protegeixen contra els agents carcinògens i ens ajuden a prevenir malalties del cor. Posseeix elevadíssims continguts en fibra; exactament, el doble que la quantitat de la qual disposa l’arròs integral.

5 beneficis que desconeixies de l’arròs negre

Des de Restô, creiem interessant desvetllar 5 dels beneficis més destacables de l’arròs negre, ja que no podem passar-los per alt si el que volem és cenyir-nos a les bases d’una alimentació saludable. Atents!
           1. L’arròs negre és un aliment natural de curació.
La investigació ha demostrat que els seus compostos augmenten els antiinflamatoris, el que redueix la inflamació en diverses malalties com el càncer, l’artritis i les al·lèrgies.
          2. És un agent desintoxicant natural perfecte.
L’arròs negre és un agent desintoxicant ric i natural. S’ha demostrat que els fito-nutrients de l’arròs negre ajuden a desintoxicar el cos, eliminant les toxines nocives del fetge. Una bona opció seria introduir-lo els caps de setmana, per depurar el cos de tota la setmana.
          3. Apte per a celíacs i la prevenció de la diabetis.
Igual que altres varietats d’arròs, el negre no conté gluten, el que fa que el seu consum sigui totalment apte per a persones celíaques. A més, la fibra que conté ajuda a que la glucosa pugui ser millor absorbida. D’altra banda, ens ajudarà a reduir el risc de patir diabetis o de combatre-la eficaçment, si fos el cas.
         4. Perfecte per baixar de pes.
En ser tan ric en fibra, també ajuda a l’organisme a reduir les senyals de fam, prevenint-ne l’excés. A més, evita la resistència de la insulina en el cos, cosa que ens ajuda en la lluita contra el sobrepès i/o l’obesitat.
         5. Manté el cor sa.
L’arròs negre redueix la formació de plaques a les artèries, que són la raó principal dels atacs de cor i els accidents cerebrovasculars; per descomptat, és eficaç contra l’excés de colesterol i de triglicèrids.

Esperem que aquesta breu introducció als beneficis de l’arròs negre us hagi estat útil per poder reconsiderar un aliment més aviat bàsic que ocasional, dins les nostres dietes habituals. Com sempre, si teniu qualsevol dubte respecte al tema o voleu afegir vosaltres mateixos una mica més d’informació, no us oblideu d’escriure el vostre comentari. Estarem encantats de llegir-vos!
I, per cert, a vosaltres, com us agrada cuinar-lo?